produkcija

BOŽENA KONČIĆ BADURINA: ADŽIJINA 11 NAČIN UPOTREBE

Small_ad_ijina

audio-vodič i zidni crtež

(zbog tehničkih ograničenja dolazak najavite na e-mail: blok@blok.hr)

BAZA
Božidara Adžije 11
4. 6. 2016.
od 11 do 17 h

 

Rad Božene Končić Badurina istražuje povijest lokacije na kojoj je smještena BAZA, a sastoji se od audio-vodiča kroz stubište te zidnog crteža koji je početna i završna točka ture.

Priča koju audio-vodič pripovijeda spoj je faktografskih podataka o zgradi i njezinoj povijesti, sjećanja stanara i pomnog bilježenja najočitijih, najobičnijih, najbezbojnijih, banalnih stvari koje se nastavlja tako dugo dok mjesto ne postane nesigurno (G. Perec, Vrste prostora). Zgrada spremno izlaže samu sebe, priče o sebi i svojim stanarima, no posjetitelj, vođen glasom vodiča, ipak ostaje stranac, pa i sumnjivac jer se predugo zadržava na stubištu u kojem nikog ne poznaje i kamo ga nitko nije pozvao u goste [...]

FILMSKI PROGRAM KOLUMBOVO JAJE

Small_moj_stan_v4

 

kustosica: Petra Belc

prva projekcija: srijeda, 25.5.2016. u 20h

BAZA
Adžijina 11

Filmsko i urbanističko ispisivanje prostora na višestruke načine oblikuje i strukturira našu svakodnevicu, pa je i središnja točka filmskog programa posvećenog stanovanju stoga dvostrana: pitanje planske stanogradnje namijenjene radničkoj klasi razmatra se na podlozi različitih oblika kroz koje ih je film u zadnjih stotinu godina nastojao artikulirati. Od pojave ranog filmsko-propagadnog optimizma i inoviranja u razvoju dokumentarne forme, kroz njegovo britko ironiziranje i satiru, pa sve do eksperimentalnih formi koje u središte postavljaju neposredan odnos čovjeka s njegovim domom, nastoje se u fokus dovesti kompleksne veze pojedinca i utopističkih/idealnih vizija stanovanja. [...]

Poziv za prijave na istraživački rezidencijalni program

Small_ilustracija

istraživački fokus: stambeno pitanje na zagrebačkoj Trešnjevci

rok za prijave: 10. 6. 2016.

Pozivamo umjetnike da se prijave na istraživački rezidencijalni program koji će se odvijati u i oko našeg prostora BAZA smještenog na zagrebačkoj Trešnjevci, a fokusirat će se na stambeno pitanje. Boravak će se realizirati prema dogovoru, a u periodu između 15. rujna i 15. studenog 2016. [...]

edukacija

ŽIVOT UMJETNOSTI BR. 97: UMJETNOST I DRUŠTVENI POKRETI

Small_petja__za_najavu

"Postavljajući si neka osnovna pitanja, kao što su: kako to da društveno angažirana umjetnost cvjeta u doba kad je društveni projekt doživio propast, ili: kako to da umjetničke prakse sve više preuzimaju političku agendu, ili: kakav je odnos između socijalnih praksi i propadanja društvene infrastrukture, uviđamo nužnost inzistiranja na historijskoj specifičnosti suvremenih društveno angažiranih praksi, kao jedinom ispravnom polazištu za njihovu analizu i valorizaciju.

Koncepti pravedne preraspodjele, solidarnosti, jednakosti, zajedničkog dobra itd., koji glasno odzvanjaju umjetničkim svijetom, povezani su prije svega s lijevom političkom opcijom, koja je danas rasuta u čitav niz mikroformacija, dok snažne, nadnacionalne radničke, socijalističke, komunističke partije nema, kao ni progresivnih sindikalnih udruženja. Postojeće su lijeve političke formacije slabe, nevidljive i lokalno ograničene. Ukratko: lijeva opcija je u političkom polju nepostojeća. Što u okolnostima globalne ekonomske krize, krize demokracije i izostanka centraliziranog društvenog pokreta s konzistentnom i jasnom političkom artikulacijom uopće znači angažirani umjetnik-individualac koji operira u elitnom polju kulturne proizvodnje usmjerene na privilegirane, visoko obrazovane članove društva, jedno je od ključnih pitanja Života umjetnosti koji držite u ruci. Kako bismo uopće mogli misliti prevladavanje ovakve ograničene pozicije, potrebno je sagledati je analitički, svjesni da odgovor treba tražiti u suvremenim proizvodnim odnosima, ali i na pozadini historijske perspektive.

Nadamo se da će biti poticaj za raspravu koja se tek mora dogoditi i koja će u govor o (društveno angažiranoj) umjetnosti nanovo uvesti ključnu lekciju koju izvodimo iz povijesti radikalne umjetnosti: nijedna umjetnička gesta – sama po sebi – ne može biti intrinzično radikalna."

 

(iz uvodnika)